Burza piaskowa przeszkodziła Kubicy. Trudne warunki na torze w Bahrajnie

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / FIA WEC / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / FIA WEC / Na zdjęciu: Robert Kubica
zdjęcie autora artykułu

Robert Kubica napotkał niespodziewane problemy w pierwszym treningu WEC przed 8h Bahrajn. Przejazdy Polaka zostały zakłócone burzą piaskową i opadami deszczu. Jego WRT zajęło dopiero ósme miejsce w klasie LMP2, ale nie jest to miarodajny wynik.

Robert Kubica jako pierwszy kierowca w szeregach WRT wyznaczony był do jazdy na torze Sakhir. Jednak sesja treningowa przed 8h Bahrajn nie ułożyła się po myśli 38-latka i innych załóg rywalizujących w długodystansowych mistrzostwach świata WEC. Wszystko przez burzę piaskową, a także późniejsze opady deszczu.

Warunki w Bahrajnie były na tyle trudne, że sędziowie po upływie nieco ponad 10 minut wywiesili czerwoną flagę i przerwali trening. Nie dało to Polakowi większych szans na zapoznanie się z torem. Chociaż widoczność pozostawiała wiele do życzenia, to po upływie niespełna godziny stewardzi wznowili zmagania. Równocześnie trening wydłużono o 45 minut.

W samochodzie WRT po przerwie zasiadł Rui Andrade, który zapisał na swoim koncie dwanaście okrążeń i tradycyjnie już był najwolniejszym kierowcą w załodze oznaczonej numerem 41 (1:56.666). Po Angolczyku z warunkami w Bahrajnie zapoznał się Louis Deletraz, który był znacznie szybszy (1:55.980).

ZOBACZ WIDEO: Dzień z mistrzem. Bartłomiej Marszałek: "To wtedy poczułem, że kocham ten sport"

Na koniec w prototypie klasy LMP2 znalazł się ponownie Kubica. Warunki stawały się coraz trudniejsze, więc polski kierowca przerwał swoją próbę po dwóch "kółkach". Ostatecznie jego czas z początku sesji (1:55.248) okazał się najlepszy w szeregach WRT. Dał on belgijskiej załodze ósmą pozycję w swojej kategorii.

Najlepszy wynik w LMP2 uzyskała załoga United Autosports oznaczona numer 22. W jej barwach Felipe Albuquerque pokonał jedno okrążenie toru Sakhir w czasie 1:54.100.

Na dziesiątym miejscu sklasyfikowany został polski zespół Inter Europol Competition, który wciąż ma matematyczne szanse na mistrzostwo WEC w klasie LMP2.

Wśród Hypercarów dwie czołowe pozycje zajęły załogi Toyoty. Lepsza okazała się ekipa oznaczona numerem 7, która miała 0,104 s zapasu nad siostrzanym teamem.

WEC - 8h Bahrajn - 1. trening - wyniki:

Poz. Klasa Zespół Załoga Czas/strata
1.HypercarToyota Gazoo RacingConway-Lopez-Kobayashi1:49.856
2.HypercerToyota Gazoo RacingBuemi-Hartley-Hirakawa+0.104
3.HypercerProton CompetitionJani-Bruni-Tincknell+0.434
4.HypercarPorsche Penske MotorsportEstre-Lotterer-Vanthoor+0.472
5.HypercarPorsche Penske MotorsportCameron-Christensen-Makowiecki+0.547
6.HypercarHertz Team JOTAda Costa-Ye-Stevens+0.651
7.HypercarCadillac RacingBamber-Lynn-Westbrook+0.686
8.HypercerFerrariPier Guidi-Calado-Giovinazzi+1.626
9.HypercarFerrariFuoco-Molina-Nielsen+1.866
10.HypercarPeugeot TotalEnergiesDuval-Menezes-Mueller+2.015
***
20.LMP2Orlen Team WRTKubica-Andrade-Deletraz+5.392
22.LMP2Inter Europol CompetitionŚmiechowski-Costa-Scherer+5.846

Czytaj także: - Perez nawet nie dostanie odszkodowania? Wszystko przez klauzulę w kontrakcie - Sensacyjne wieści ws. Kubicy. Stworzy dream team z Vettelem?

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Czy Robert Kubica zdobędzie tytuł mistrzowski w klasie LMP2?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (0)