Żużel. Elitserien. Emocje w Aveście i charakter mistrzów. Dobry mecz Pawlickiego

Zdjęcie okładkowe artykułu: WP SportoweFakty / Jakub Barański. / Na zdjęciu: Przemysław Pawlicki
WP SportoweFakty / Jakub Barański. / Na zdjęciu: Przemysław Pawlicki
zdjęcie autora artykułu

Rollercoaster zapewniły publice w Aveście drużyny Masarny i Eskilstuna Smederny. Po spotkaniu pełnym wymianie ciosów lepsi - w efekcie także w dwumeczu - okazali się aktualni mistrzowie Szwecji - 48:42. Dobry mecz zaliczył Przemysław Pawlicki.

Na gościach z Eskilstuny ciążyła przed tym meczem porażka z maja, gdy zupełnie nieoczekiwanie jedna z najsłabszych ekip tego i poprzedniego sezonu Elitserien wygrała 47:43. Teraz nadarzyła się okazja na rewanż, a tym większa, że Masarna przystąpiła do niego osłabiona brakiem kontuzjowanego Antonio Lindbaecka. Drużynowi mistrzowie Szwecji mieli jednak w Aveście bardzo ciężką przeprawę. Ostatecznie w pełni się zrehabilitowali za wpadkę u siebie.

CZYTAJ WIĘCEJ: Elitserien. Pogrom w Gislaved. Polacy liderami

Zwycięstwo i także punkt bonusowy zespołowi prowadzonemu przez menadżera Jerkera Erikssona zapewnili w finałowym biegu zawodów Michael Jepsen Jensen i Przemysław Pawlicki. Duńczyk i Polak byli najlepszymi zawodnikami spotkania i jako jedyni skompletowali przy swoich nazwiskach dwucyfrowy dorobek. Wśród miejscowych najwięcej "oczek" przywiózł Martin Smolinski. Oskar Fajfer miał udany tylko środek meczu, z kolei jeżdżący w barwach Smederny Adrian Miedziński nie załapał się do biegu nominowanego. Prawdziwą zmorą "Miedziaka" okazał się Wadim Tarasienko, który pokonał go we wszystkich trzech pojedynkach.

Mecz dostarczył sporych emocji, a Masarna co zdołała uciec na kilka punktów, to szybko dawała się dogonić. Smederna na pierwsze prowadzenie wyszła dopiero po biegu trzynastym, w którym podwójnie wygrali Jepsen Jensen i Pawlicki. Na sam koniec zrobili dokładnie to samo i obrońcy tytułu wciąż walczą o pierwszą dwójkę po fazie zasadniczej.

Punktacja:

Masarna Avesta - 42

1. Martin Smolinski - 9 (3,2,2,1,1) 2. Wadim Tarasienko - 8+1 (1,3,1*,3,u) 3. Rohan Tungate - 5 (2,2,1,0) 4. Oskar Fajfer - 5 (0,0,3,2,0) 5. Kim Nilsson - 7+1 (2,2*,0,d,3) 6. Aleksandr Łoktajew - 6 (3,0,3) 7. Philip Hellstroem-Baengs - 2 (1,1,0)

Eskilstuna Smederna - 48

1. Fredrik Lindgren - 7+2 (2,3,0,1*,1*) 2. Gleb Czugunow - 7 (d,1,1,3,2) 3. Michael Jepsen Jensen - 13 (3,3,1,3,3) 4. Adrian Miedziński - 5 (1,2,0,2) 5. Przemysław Pawlicki - 10+2 (1,2,3,2*,2*) 6. Linus Ekloef - 3 (2,0,1) 7. Pontus Aspgren - 3 (w,3,0)

Bieg po biegu: 1. (58,5) Smolinski, Lindgren, Tarasienko, Czugunow (d) - 4:2 - (4:2) 2. (59,1) Łoktajew, Ekloef, Hellstroem-Baengs, Aspgren (w) - 4:2 - (8:4) 3. (59,2) Jepsen Jensen, Tungate, Miedziński, Fajfer - 2:4 - (10:8) 4. (58,7) Aspgren, Nilsson, Pawlicki, Łoktajew - 2:4 - (12:12) 5. (59,2) Tarasienko, Miedziński, Hellstroem-Baengs, Ekloef - 4:2 - (16:14) 6. (58,9) Lindgren, Tungate, Czugunow, Fajfer - 2:4 - (18:18) 7. (58,7) Jepsen Jensen, Smolinski, Tarasienko, Miedziński - 3:3 - (21:21) 8. (59,7) Fajfer, Pawlicki, Tungate, Aspgren - 4:2 - (25:23) 9. (59,9) Łoktajew, Nilsson, Czugunow, Lindgren - 5:1 - (30:24) 10. (59,8) Pawlicki, Smolinski, Ekloef, Hellstroem-Baengs - 2:4 - (32:28) 11. (59,0) Czugunow, Fajfer, Jepsen Jensen, Nilsson - 2:4 - (34:32) 12. (59,6) Tarasienko, Miedziński, Lindgren, Tungate - 3:3 - (37:35) 13. (59,6) Jepsen Jensen, Pawlicki, Smolinski, Nilsson (d) - 1:5 - (38:40) 14. (59,6) Nilsson, Czugunow, Lindgren, Fajfer - 3:3 - (41:43) 15. (60,0) Jepsen Jensen, Pawlicki, Smolinski, Tarasienko (u) - 1:5 - (42:48)

NCD: 58,5 s. - uzyskał Martin Smolinski w biegu 1. Wynik dwumeczu: 91:89 dla Smederny, która zdobyła punkt bonusowy.

M Drużyna M B Pkt Z R P +/-
1 Lejonen Gislaved 3 0 6 3 0 0 +67
2 Vastervik Speedway 3 0 4 2 0 1 +14
3 Kumla Indianerna 3 0 4 2 0 1 +11
4 Piraterna Motala 3 0 4 2 0 1 -6
5 Eskilstuna Smederna 3 0 2 1 0 2 +2
6 Dackarna Malilla 3 0 2 1 0 2 -3
7 Rospiggarna Hallstavik 3 0 2 1 0 2 -31
8 Vargarna Norrkoeping 3 0 0 0 0 3 -54

ZOBACZ WIDEO Sędziowie jak żołnierze. Słupski mógłby prowadzić mecze Motoru

Źródło artykułu: