WRC: niebezpiecznie w Rajdzie Meksyku. Wszystko z powodu sztucznej hopki

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Esapekka Lappi za kierownicą Citroena
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Esapekka Lappi za kierownicą Citroena
zdjęcie autora artykułu

Pierwszy odcinek Rajdu Meksyku przyniósł sporo kontrowersji. Wszystko z powodu niebezpiecznej hopki na trasie, przez którą samochody lądowały przednim zawieszeniem na ziemi. Uznano ją za zbyt niebezpieczną i rywalizację przerwano.

Do kuriozalnej sytuacji doszło na pokazowym odcinku Rajdu Meksyku. Kierowcy mieli do przejechania krótką trasę w Guanajuato, która fanom WRC kojarzy się z efektownym podziemnym tunelem. Tyle że tym razem na końcowej fazie odcinka dołożono sztuczną hopkę.

Przeszkoda zaczęła sprawiać problemy kierowcom, bo samochody mocno wyskakiwały w powietrze i lądowały na ziemi przednim zawieszeniem. W takiej sytuacji istniało ryzyko uszkodzenia rajdówek, więc organizatorzy przerwali rywalizację. Odcinek przejechało 13 z 23 załóg.

"Hopka została uszkodzona, a brak możliwości jej naprawienia i sprawdzenia czy można ją pokonać w sposób bezpieczny sprawiły, że podjęliśmy decyzję o anulowaniu odcinka" - poinformowali organizatorzy.

Z grona WRC próby nie pokonali Sebastien Ogier, Thierry Neuville i Ott Tanak. Do czasu przerwania odcinka specjalnego, najlepszy czas miał Esapekka Lappi, który o 0,1 s wyprzedzał Andreasa Mikkelsena.

- Nie spodziewałem się takiego skoku - przyznał Lappi, a jego skok można zobaczyć na nagraniu poniżej.

Chociaż Ogier, Neuville i Tanak nie pokonali odcinka pomiarowego, to organizatorzy rajdu postanowili przypisać im czas osiągnięty wcześniej przez Krisa Meeke, bo uznano go za dość reprezentatywny. W efekcie wspomniana trójka kierowców ma 0,6 s straty do Lappiego.

Wyniki Rajdu Meksyku po 1. odcinku specjalnym:

Pozycja Załoga Samochód Czas/strata
1.Lappi/FermCitroen C3 WRC1:00.06
2.Mikkelsen/JagerHyundai i20 WRC+0.1
3.Neuville/GilsoulHyundai i20 WRC+0.6
4.Evans/MartinFord Fiesta WRC+0.6
5.Tanak/JarveojaToyota Yaris WRC+0.6
6.Meeke/MarshallToyota Yaris WRC+0.6
7.Ogier/IngrassiaCitroen C3 WRC+0.6
8.Sordo/del BarrioHyundai i20 WRC+1.5
6.Suninen/SalminenFord Fiesta WRC+1.5
10.Latvala/AntillaToyota Yaris WRC+1.7

ZOBACZ WIDEO "Druga połowa". Race i kontrowersyjne transparenty. "Na tym traci liga"

Źródło artykułu:
Czy decyzja o przerwaniu pierwszego odcinka była słuszna?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (0)